راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
راهنمای تبلیغات در اینستاگرام
  • admin
  • دسامبر 29, 2020
  • بدون دیدگاه

اگر شما صاحب یک کسب و کار در اینستاگرام هستید و یا قصد دارید پیج کاری خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنید حتما برایتان سوال شده‌است تبلیغات در اینستاگرام چقدر می‌تواند مفید باشد؟ و یا چگونه باید در اینستاگرام تبلیغ کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا میزان استفاده و محبوبیت این رسانه اجتماعی را بررسی می کنیم تا ببینیم چرا اینستاگرام یکی از بهترین پلتفورم‌ها برای تبلیغ و جلب مخاطب است.

اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. پس از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است و توانسته است در سال‌های گذشته با سرعت بالایی رشد کند. در ایران نیز اینستاگرام با بیش از 30 میلیون کاربر، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است. در نمودار زیر می‌توانید میزان محبوبت اینستاگرام در بین گروه‌های سنی مختلف در جهان را مشاهده کنید.

توزیع کاربران اینستاگرام در سراسر جهان

توزیع کاربران اینستاگرام در سراسر جهان از اکتبر 2020 ، براساس گروه سنی

طبق نمودار از اکتبر سال 2020 ، 33.1 درصد از مخاطبان جهانی اینستاگرام بین 25 تا 34 سال سن داشتند و در کل، بیش از دو سوم از کل مخاطبان اینستاگرام 34 ساله و کمتر هستند.

آمارهای جالب دیگر از اینستاگرام

قسمت مهیج ماجرا، آمارهایی است که از میزان استفاده از اینستاگرام و واکنش به محتوای آن به دست آمده است. به عنوان مثال 70٪ از علاقه‌مندان به خرید برای کشف محصول جدید به اینستاگرام مراجعه می‌کنند و یا بیش از یک سوم کاربران اینستاگرام تا به حال حداقل یک خرید از اینستاگرام داشته‌اند. پس چرا با تبلیغ در اینستاگرام خودمان را بیشتر در معرض دید و افزایش فروش قرار ندهیم؟

طبق آخرین بروز رسانی آمار در سایت statista.com در اکتبر سال 2020

تعداد کل کاربران فعال ماهانه اینستاگرام: بیش از 1 میلیارد

کاربران فعال روزانه اینستاگرام: بیشتر از 500 میلیون

تعداد اکانت‌هایی که هر روز از استوری‌های اینستاگرام بازدید می کنند: 500 میلیون

تعداد مشاغل موجود در اینستاگرام: بیشتر از 25 میلیون

جمعیت شناسی اینستاگرام

510 میلیون کاربر اینستاگرام زن و 490 میلیون نفر مرد هستند.

293 میلیون مخاطب جهانی اینستاگرام بین 18 تا 24 سال و 338 میلیون مخاطب بین 25 تا 34 سال بودند.

72٪ نوجوانان از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

130 میلیون حساب اینستاگرام برای یادگیری بیشتر در مورد محصولات هر ماه روی یک پست خرید ضربه می‌زنند.

کاربران اینستاگرام در سال 2020 به طور متوسط ​​28 دقیقه در روز در این اپلیکیشن وقت صرف کرده اند.

اینستاگرام برای تجارت

درآمد سالانه تبلیغات اینستاگرام 13.86 میلیارد دلار در سال 2020.

بیش از 200 میلیون نفر حداقل روزانه از یک پروفایل کسب و کار بازدید می‌کنند.

70٪ از علاقه‌مندان به خرید برای کشف محصول جدید به اینستاگرام مراجعه می‌کنند.

یک سوم استوری‌های پربازدید مربوط به مشاغل است.

بازاریابی اینفلوئنسر بیش از نیمی از بودجه بازاریابی را برای 17٪ از بازاریابان به خود اختصاص می‌دهد.

حقایق جالب

اکسپلورر اینستاگرام روزانه توسط 200 میلیون حساب مشاهده می‌شود.

بیش از 50 میلیارد عکس تاکنون در اینستاگرام بارگذاری شده است.

هر ثانیه 995 عکس در اینستاگرام بارگذاری می‌شود.

50٪ از کاربران اینستاگرام هر ماه از صفحه اکسپلورر استفاده می‌کنند.

60٪ مردم می‌گویند محصولات جدیدی را در اینستاگرام کشف می‌کنند.

ویدیوهای اینستاگرام بیش از 2 برابر بیشتر از عکس‌های اینستاگرام دیده می‌شوند.

اما با این همه افرادِ فعال در ساعات شبانه روز در اینستاگرام، چگونه کسب و کار خود را برجسته کنیم؟ اینجاست که تبلیغات اینستاگرام به کار می‌آید. برای تمرکز بر روی افراد مناسب، در زمان مناسب، با پیام و تصاویر مناسب، تبلیغات اینستاگرام وسیله‌ای قدرتمند برای شما خواهد بود…

در این مقاله با معرفی اطلاعات لازم در مورد تبلیغ در اینستاگرام سعی می کنیم بهترین راهنمای تبلیغ در اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهیم.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغ در اینستاگرام روش انتشار مطلب حمایت شده در بستر اینستاگرام برای افزایش فالوور هدفمند است. اگر چه دلایل زیادی وجود دارد که یک کسب و کار یا شخص تصمیم به تبلیغ بگیرد، اما تبلیغات در اینستاگرام اغلب برای رشد کسب و کار، برندسازی، بازدید از وب‌سایت و افزایش فالوور اینستاگرام استفاده می‌شود.

از آنجا که اینستاگرام بستری تصویری است،  تبلیغات متنی چندان استفاده‌ای ندارد، شما برای تبلیغات در اینستاگرام  به مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدئو (که می‌تواند با متن همراه باشد) نیاز دارید.

شما می‌توانید با بررسی پیج‌های پر بازدید چند پیج را انتخاب کرده و با رعایت نکات فنی و لازم برای تبلیغ در اینستاگرام اقدام به تبلیغ در آن پیج‌ها کنید.

برای ایجاد کمپین تبلیغاتی توسط خود اینستاگرام نیز نیاز به یک اکانت فیس بوک دارید. اگر قبلا در فیس بوک تبلیغ کرده باشید چیزهای زیادی برای یادگیری وجود ندارد. کمپین تبلیغاتی اینستاگرام از طریق Facebook Ad Manager به دلیل سهولت استفاده و امکان سفارشی سازی این تبلیغات، متداول‌ترین روش است. تبلیغاتی که از پیشرفت بیشتری برخوردارند از طریق Power Editor فیسبوک یا Facebook API مدیریت می‌شوند. همچنین Instagram Partners برای مشاغلی که نیاز به خرید و مدیریت چندین تبلیغ و ارائه و مدیریت محتوا در مقیاس بزرگ دارند، در دسترس است.

شما در هر کسب و کاری که باشید تبلیغات اینستاگرام با امکان کنترل دقیق جنسیت‌ها، دامنه‌های سنی، مکان‌ها، علایق، رفتارها و موارد دیگر به شما کمک می‌کند بیشترین بهره‌وری را برای کسب و کارتان ایجاد کنید.

در زیر کسب و کارهایی که از سال 2016 در اینستاگرام پروفایل دارند را بر اساس دسته‌بندی مشاهد می‌کنید.

پذیرش اینستاگرام توسط مارک ها در هر صنعت

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام از جذابیت بالایی برخوردار است. به طور مثال اگر در یک کسب و کار بصری یا خلاق مانند تجارت رستوران یا بازاریابی صنایع دستی فعالیت داشته باشید، تبلیغات اینستاگرام می‌تواند برای شما بیشترین قدرت را داشته باشد.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

اینکه هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است یک سوال پیچیده است زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای معرفی هزینه تبلیغ در اینستاگرام ابتدا باید انوع تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کرد. در اینستاگرام از روش‌های مختلفی می‌توان تبلیغات انجام داد:

  1. تبلیغات توسط خود اینستاگرام (تبلیغات اسپانسر یا پروموت اینستاگرام)
  2. تبلیغات بر اساس پکیج‌های ارئه شده توسط شرکت‌ها
  3. تبلیغات توسط خود شخص در پیج‌های منتخب یا توسط اینفلوئنسرها

1.آنچه که افراد در رابطه با تبلیغ در اینستاگرام متوجه می‌شوند این است که تبلیغات اینستاگرام (پروموت اینستاگرام) اغلب از جذابیت بالاتری برخوردار هستند. اما این نوع تبلیغ می‌تواند برای آنها هزینه بالایی داشته باشد.

در تبلیغات توسط خود اینستاگرام ( پروموت یا تبلیغات اسپانسری) قیمت‌گذاری بر اساس CPC (هزینه برای هر کلیک) و CPM (هزینه برای هر نمایش) و با توجه به مزایده تبلیغات اینستاگرام تعیین می‌شوند. اما به طور کل می‌توان گفت در ازای هر CPM باید 6 دلار پرداخت کرد.

یک مثال عینی در رابطه با قیمت هزینه تبلیغات توسط اینستاگرام:

AdEspresso مبلغ 100 میلیون دلار هزینه تبلیغات اینستاگرام در سال 2017 پرداخت کرده است. و متوجه شد که متوسط هزینه هر کلیک (CPC) برای تبلیغات اینستاگرام بین 0.70 تا 0.80 دلار است. اگر چه این یک معیار مفید خواهد بود ولی هزینه تبلیغ در اینستاگرام بسته به حراج، مخاطب، مسابقه، ساعت انتشار، روز هفته و غیره متفاوت خواهد بود.

آنچه که مسلم است هزینه تبلیغات در اینستاگرام کمی بیشتر از تبلیغات در فیس‌بوک است. و این هزینه مخصوصا در ایران با احتساب  نرخ تبدیل ارز، احتمالا گزینه به‌صرفه‌ای نیست.

در ادامه  پروموت اینستاگرام را مفصل توضیح خواهیم داد.

  1. برای استفاده از پکیج‌های تبلیغات در اینستاگرام توسط شرکت‌ها، بر اساس آپشن‌هایی که انتخاب می‌کنید هزینه متغییر است. این گزینه‌ها معمولا شامل مشاوره و ایده‌پردازی، مدیریت و اجرای هدفمند برنامه‌های بازاریابی و برندینگ، ارائه گزارش از میزان موفقیت کمپین‌ها، مدت زمان اجرا و … است.

برای مثال شما می‌توانید بین اجرای کوتاه مدت با میزان هزینه کمتر، یا مدت زمان طولانی و ارئه تخفیف‌های معمول برای پکیچ طولانی، یکی را متناسب با بودجه‌تان انتخاب کنید.

3.اما اگر خودتان مایل به تبلیغ و ایجاد کمپین باشد می‌توانید با بررسی پیج‌های پر بازدید و مرتبط به کسب و کارتان چند پیج را انتخاب کرده و با توافق قیمت با ادمین پیج منتخبتان بنر تبلیغاتی خود را با یک کپشن یا لینک برایشان ارسال کنید و بخواهید در ساعت مشخص در پیج موردنظر منتشر کنند. و یا اینکه با استفاده از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ تبلیغات انجام دهید. اینفلوئنسرها می‌توانند اسم شما را بر سر زبان‌ها بیندازند، برند شما را محبوب کنند و برایتان بفروشند.

اما باید در نظر داشته باشید تبلیغ در اینستاگرام توسط کمپین‌هایی که خودتان ایجاد می‌کنید نیازمند تخصص و تجربه است. در غیر این صورت متاسفانه معمولا این کمپین‌ها پایان خوبی ندارند.

از آنجا که تعرفه تبلیغات در اینستاگرام شفاف‌سازی نشده است هر شخصی یا پیج می‌تواند جواب متفاوت و قیمت‌گذاری خاص خود را داشته باشید. برای مثال فاصله تعرفه اینفلوئنسرهایی با بازدهی یکسان بسیار متفاوت است.

این موضوع باعث می‌شود نتوان پیش‌بینی دقیقی از میزان هزینه لازم برای تبلیغ در اینستاگرام داشت اما در کل می‌توان گفت هزینه تبلیغات در اینستاگرام تحت تأثیر عوامل زیادی از مخاطبان تا بازخورد تبلیغات، قرار دارد و چیزی که مسلم است، کسب و کارها می‌توانند بر نحوه تخصیص بودجه خود کنترل داشته باشند.

پروموت اینستاگرام

برای پاسخ به سوال پروموت اینستاگرام چیست اجازه بدهید ابتدا آسان‌ترین راه دسترسی به آن که احتمالا بارها با آن برخورد داشته‌اید را مثال بزنیم . اگر پیج اینستاگرام شما بیزینسی باشد به احتمال زیاد دکمه آبی رنگ Promote را در پایین بسیاری از پست‌هایتان دیده‌اید. این یکی از روش‌های استفاده از تبلیغات اسپانسری است.

تبلیغ در اینستاگرام به وسیله این روش توسط خود اینستاگرام و به صورت پست یا استوری انجام می‌شود. این کار توسط فیس بوک که کمپانی اصلی اینستاگرام است برای شما انجام می‌شود.

به این صورت که بنر یا ویدئویی که برای تبلیغ آماده کرده‌اید را در اختیار اینستاگرام قرار می‌دهید. و مواردی چون سن، جنسیت، کشور، شهر و … را انتخاب می‌کنید. سپس تبلیغ شما در صفحه home یا در بین استوری‌های دیگر، در بین آن دسته از کاربران اینستاگرام که مطابق فیلترهای انتخابی‌تان هستند، نمایش داده می‌شود.

در پروموت اینستاگرام می‌توانید لینک دلخواهتان را نیز در تبلیغ قرار دهید در این صورت مزایای بازدید از سایت، دانلود اپلیکشن، بازدید از تلگرام و … هم به راحتی فراهم می‌شود.

پروموت اینستاگرام یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام در ایران به دلیل دشواری‌های پرداخت بین‌المللی و تحریم‌ها معمولا نیاز به واسطه برای این کار دارد و به همین دلیل به ندرت انجام می‌شود. هر چند چون هزینه این نوع تبلیغ نیز به لار محاسبه می‌شود یکی از دلایل استقبال کم توسط کسب و کارها در ایران است.

در آخر

در این دنیای اطلاعات بی پایان، محدودیتی در بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد. اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، به عنوان یک پلتفرم برجسته در رسانه‌های اجتماعی، به یک جامعه آنلاین بزرگ و متنوع با پتانسیل بازاریابی نامحدود تبدیل شده است.

این بستر برای شرکت‌هایی با محتوای بصری چشم‌نواز بسیار کارآمد است. تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند یکی از بهترین و موثرترین روش‌های یک کسب و کار برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و دستیابی به اهدافی از قبیل : افزایش و ارسال ترافیک به وب سایت، افزایش نرخ تبدیل وب سایت و  افزایش میزان نصب برنامه و جذابیت برنامه باشد.

پس بدون تعلل بیشتر، در اینستاگرام تبلیغ کنید! از تبلیغات در اینستاگرام، یکی از بهترین پلت‌فرم‌ها برای تبلیغ و جذب مخاطبان، نباید چشم‌پوشی کرد. امیدواریم این راهنما سوالات و تردید شما را برای رسیدن به شهرت فوری توسط اینستاگرام برطرف کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *