فروش بیشتر در اینستاگرام با 8 کلید طلایی

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
فروش بیشتر در اینستاگرام با 8 کلید طلایی
  • admin
  • نوامبر 16, 2020
  • بدون دیدگاه

ابزاری به نام اینستاگرام امروزه بدون در نظر گرفتن نوع و حجم کسب و کار به یکی از بهترین روش های تبلیغات و فروش محصولات و خدمات تبدیل شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۷ اینستاگرام اعلام کرد که جامعه کسب و کار در اینستاگرام تا دو میلیون تبلیغات در روز رشد داشته است و تنها در همان سال و در ماه مارس بود که به این تعداد یک میلیون تبلیغ دیگر نیز افزوده شد.

از مارک ها و برند های اصلی گرفته تا کسب و کارهای محلی در تمامی نقاط جهان امروزه با تبلیغات در اینستاگرام و نمایش دادن محصولات و خدمات خود در این شبکه اجتماعی به موفقیت های باور نکردنی دست پیدا کرده اند.

هشت نکته کاملا کاربردی برای فروش بیشتر در اینستاگرام

اگر تا به حال صفحه اینستاگرام خود را بهینه نکرده اید و برای فروش محصولات خود از آن استفاده نکرده اید ، تا فرصت را بیش از این از دست نداده اید بهتر است شروع کنید. هشت توصیه زیر از راه های اثبات شده ای هستند که به نحوه فروش در اینستاگرام شما کمک خواهند کرد.

۱- صفحه کسب و کار اینستاگرام خود را بهینه کنید

پروفایل صفحه اینستاگرام کسب و کار، یا صفحه تجاری اینستاگرام، تبدیل به صفحه اصلی بسیاری از کاربران اینترنت به جای گوگل شده است. این بدین مفهوم است که شما باید برای طراحی پروفایل اینستاگرام خود به خوبی زمان صرف کنید و با ارائه یک طرح و نمایه عالی مخاطبین و فالوورهای اینستاگرام خود را مجذوب کنید.

بصورت کلی پروفایل اینستاگرام کسب و کار باید شامل موارد زیر باشد:

  • عکس پروفایل: بهتر است برند محصولات و یا خدمات شما و یا یکی از محصولات شما باشد
  • بیوگرافی اینستاگرام خوب: شما فوق العاده هستید. این باید مفهوم کلی آن چیزی باشد که به عنوان بیو اینستاگرام و یا بیوگرافی اینستاگرام شما بصورت کاملا خلاصه و شفاف گفته می شود.
  • لینک دهی به صفحه وب فروشگاه: قسمت URL اینستاگرام تنها مکانی است که کمک می کند تا شما لینک وب سایت خود را به صورت مستقیم قرار دهید. بهتر است یک نشانی اینترنتی و یا وب سایت حرفه ای برای این هدف در نظر گرفته باشید.

در نظر داشته باشید که پروفایل اینستاگرام کسب و کار یا تجارت شما اولین مکانی است که پیروان اینستاگرام و یا فالوورهای علاقمند به کسب و کار شما، بررسی خواهند کرد. به همین دلیل باید طراحی این صفحه به شکلی باشد که به راحتی بتواند در جذب فالوور شما را کمک کند. افزایش فالوور اینستاگراممهم ترین هدف شما برای نمایش بیشتر محصولات و خدمات شما خواهد بود. با ایجاد یک داستان زیبا برای برند خود، ارائه حس خوب و با علم زیبا شناختی می توانید فالوور وفادار اینستاگرام را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید و این مهم ترین سرمایه اینستاگرام شما خواهد بود.

فروش بیشتر در اینتاگرام

۲- از تبلیغات اینستاگرام برای رسیدن به هدف نهایی مخاطبین خود استفاده کنید.

با وجود تغییرات متناوبی که در الگوریتم اینستاگرام ایجاد می شود و با رقابت روز افزون در پلت فرم های مختلف اینستاگرام ، بسیار مهم است که شما چگونه عمل می کنید . این بدین مفهوم است که تبلیغات در اینستاگرام  به یک استراتژی مارکتینگ تبدیل شده است.

وقتی شما صفحه اینستاگرام تجاری خود را فعال می کنید، می توانید در خصوص مدت زمانی که می خواهید صرف آن کنید تصمیم گیری کنید و اینکه دوست دارید تبلیغات شما در کجاها دیده شود و حتی می توانید مدت زمان نمایش تبلیغات اینستاگرام خود را هم تعیین کنید. اینستاگرام گزینه های متفاوتی را برای تبلیغات در اینستاگرام فراهم کرده است. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که دوست دارید هزینه بکنید یا خیر و اینکه بهترین راه برای تبلیغات شما کدام است.

شما می توانید یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام راه اندازی کنید. هر چند ممکن است این کار تاثیر منفی بر روی برند شما داشته باشد و باید به این کار تسلط مناسبی داشته باشید.

ساده ترین راه برای تبلیغات در اینستاگرام ارتقا پست ها در اینستاگرام است. برای این کار تنها کافی است پست هایی که دوست دارید را انتخاب کنید و بر روی گزینه promote یا ارتقا کلیک کنید.

با این کار اینستاگرام مخاطبین مشابه ای که اینگونه پست ها را دوست داشته اند و به اشتراک گذاشته اند با الگوریتم های خود تشخیص می دهد و شما تنها کافی است از بین مخاطبین مشخص شده افرادی را متناسب با سلایق، سن و حتی جنسیت مورد نظر شما هستند، انتخاب و گروه فالوورهای خود را ایجاد کنید.

با تشکیل این گروه باید بودجه تعیین کنید. با یک بودجه کوچک شروع کنید و تنها پست اینستاگرام خود را برای چند روز انتشار دهید. با مشاهده نتایج می توانید عملکرد پست اینستا خود را بررسی کنید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا سلیقه و خواست مشتریان را بشناسید و بتوانید با آنها تعامل کنید.

به یاد داشته باشید بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام این است که محتوا اینستاگرام شما کاملا شفاف، آنچه که تولید می کنید و ارائه می دهید را به مخاطب نشان  و انتقال دهد.

۳- استوری اینستاگرام با لینک محصولات

استوری اینستاگرام (Instagram Stories) همچنان یکی از محبوب ترین روش های پست گذاری اینستاگرام است. تنها کافی است بدانید روزانه این استوری ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر فعال علاقمند دارند. یعنی چیزی دو برابر Snapchat. بنابراین هیچ چیز بیشتر از این اهمیت ندارد که کسب و کارها به دنبال یافتن راه های خلاقانه و جدید برای فروش با استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام باشند.

استوری اینستاگرام فرصتی عالی برای کسب و کار ها فراهم می کند تا با فالوور اینستاگرام خود به صورت مکرر و شخصی تر تعامل داشته باشند. بسیاری از برند های معروف اینستاگرام از این ویژگی برای فروش محصولات خود استفاده می کنند و با ارائه پیشنهادات خاص و تبلیغات وسوسه کننده به راحتی اقدام به جذب فالوور و یا افزایش فالوور و متعاقبا فروش بیشتر در اینستاگرام می کنند.

از سال ۲۰۱۷ به بعد اینستاگرام قابلیتی را برای کاربران خود فراهم کرد تا بتوانند با افزایش فالوور اینستاگرام خود تا ۱۰۰۰۰ کاربر و یا حتی بیشتر و ارائه لینک در استوری اینستاگرام بیشتر در کسب و کار خود تبلیغ کنند. این یک خبر فوق العاده برای برند های اینستاگرامی و غیر اینستاگرامی بود تا بتوانند از این فضا برای افزایش فروش محصولات خود با استفاده از اینستاگرام بهره بگیرند.

در حال حاضر این قابلیت به عنوان یکی از ابزارهای اصلی اینستاگرام برای نمایش های عمومی و افزایش بازدید صفحات اینستاگرام تبدیل شده است و باعث بالا رفتن ترافیک اینستا و افزایش رقابت پذیری در اینستاگرام شده است.

در زمان انتشار یک پست استوری در اینستاگرام یک فلش کوچک مشاهده خواهید کرد و متن (( مشاهده بیشتر)) که در پایین تصویر آورده می شود. از آنجا که این متن کوچک ممکن است زیاد جلب توجه نکند می توانید با اضافه کردن متن و یا راهنمایی خاصی برای کاربران اینستاگرام خود، آنها را ترغیب به خواندن بیشتر متن بکنید.

الگوریتم اینستاگرام اکنون به شکلی عمل می کند که تمامی فعل و انفعالاتی که در استوری اینستاگرام شما اتفاق می افتد را در نظر می گیرد، مانند پاسخ به استوری، پست گذاشتن کاربران اینستاگرام و … . بنابراین هرچقدر فالوور اینستاگرام شما بیشتر با متن شما ارتباط برقرار کند احتمال بازدید پست اینستاگرام شما در صفحه فید اینستاگرام (feed) بیشتر می شود و شانس تبلیغ محصولات شما در اینستاگرام افزایش می یابد.

یک صفحه اینستاگرام زمانی عالی عمل می کند که فرصت های تعامل زیادتری را با کاربران و فالوورهای اینستاگرام  در استوری فراهم کرده باشد و همچنین تعداد فالوور اینستاگرام بیشتری داشته باشد. بالا رفتن فالوور اینستاگرام باعث می شود تعداد بیشتری استوری شما را مشاهده کنند و قطعا به آن واکنش بیشتری نشان دهند.

۴- برای صفحه اینستاگرام یک پست (به عنوان پست خوراک) قابل فروش تولید کنید.

قابل فروش بودن مشخصات پست اینستاگرامی که برای خوراک اینستاگرام تولید می کنید خود به عنوان یک برگ برنده بزرگ برای شما محسوب می شود. بر اساس گفته های کارشناسان TechCrunch و Shopify در حال حاضر اینستاگرام به یک مرکز یا مکان مهم برای تبلیغات فروشگاهی تبدیل شده است. بنابراین اگر قادر به افزایش فالوور اینستاگرام در اینستاگرام با استفاده از تکنیک های اینستاگرام مانند خرید ربات اینستاگرام و یا استفاده از ربات مخصوص اینستاگرام باشید می توانید با ایجاد پست های قابل فروش در اینستاگرام به فروش زیادی دست پیدا کنید.

در حال حاضر بسیاری از کابران اینستاگرام ترجیح می دهند برای خرید اورجینال کالا، خرید برند، خرید کالاهای تاپ و منحصر به فرد از دست افراد مطمئن بدون واسطه و با هزینه کمتر، هزینه کنند. منظور اینکه اگر پست اینستاگرام شما این حس را در فالوور اینستاگرام شما ایجاد کند می توانید به راحتی از طریق صفحه شخصی اینستاگرام خود به فروش قابل توجهی برسید.

از ویژگی های دیگر فروش در اینستاگرام این است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا محصولاتی را که برای فروش در دسترس دارند تگ کنند و کاربران و فالوور اینستاگرام خود و دیگران را به داخل برنامه برای خرید هدایت کنند.

پلاگین Shopify همانند Shoppable Instagram Galleries عمل می کند تا کسب و کار ها شرایط فروش ساده تری داشته باشند. ویژگی های خرید از اینستاگرام این است که به راحتی کاربر می تواند جنس را مشاهده کند و تنها با استفاده از یک لینک به صفحه خرید هدایت شود. برای همین است که بسیاری از شرکت ها اقدام به ایجاد یک گالری سفارشی از محصولات منحصر به فرد و یونیک خود در اینستاگرام می کنند و لینک گالری خود را در بیو اینستاگرام برای هدایت مشتریان قرار می دهند.

وقتی فالوور اینستاگرام شما روی لینک بیو اینستاگرام شما کلیک می کند،  به یک صفحه هدایت می شود که پست های اینستاگرام شما را کامل در آن می بیند و می تواند بین محصولات شما محصول مورد علاقه خود را پیدا کند.

۵- به اینستاگرام پیشنهاد توسعه پست (Only Promotions )خود را بدهید

خریداران عاشق خرید های خوب و توسعه یافته اند. اینستاگرام مکان خوبی برای توسعه فروش ، معرفی محصولات جدید، ارائه کد های تخفیف و ارائه پیشنهاد های فوق العاده و وسوسه کننده است. شما می توانید اطلاعات اضافی محصولات خود را در کامنت پست اینستاگرام خود بگذارید و یا می توانید استوری اینستاگرام را به ارائه اطلاعات محصول تخصیص دهید و به این وسیله فالوور اینستاگرام خود را تشویق کنید تا بر روی لینک محصول در بیو اینستاگرام کلیک کنند  و از مزایا و تخفیف ها و یا پیشنهاد های وسوسه انگیز شما استفاده کنند.

اگر شما از ویژگی promotion اینستاگرام به خوبی استفاده کنید می توانید با استفاده از این ویژگی ها  در سایر شبکه های اجتماعی دیگر خود مانند فیسبوک، توئیتر و یا لینکدین خود نیز این تبلیغ را نمایش دهید و نمایه ای از کسب و کار برای خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که استفاده از ویژگی پروموشن اینستاگرام زمانی مفید است که پیشنهاد های حیرت انگیز و جذاب داشته باشید. در واقع پروموشن کسب و کار اینستاگرام باعث می شود که فالوور شبکه های اجتماعی دیگر شما نیز پیشنهاد های شما را مشاهده کنند و تشویق شوند که با ورود به شبکه اجتماعی اینستا شما به جمع فالوور اینستاگرام شما بپیوندند و به این وسیله می توانید کار افزایش فالوور اینستاگرام خود را نیز به خوبی انجام دهید.

۶- ایجاد مشارکت با ایفلوئنسر اینستاگرام

اینفلوئنسر اینستاگرام ترفند بسیار موثری برای محبوب شدن شما است و هر روز بر دامنه آن افزوده می شود. به جرات می توان گفت اینفلوئنسر توانسته در سال های اخیر به عنوان همکار و حامی جای تبلیغات دیجیتال را بگیرد و امروزه به بخش مهمی از استراتژی های کسب درآمد از اینستاگرام تبدیل شده است. مصرف کنندگان امروزه به تبلیغات سنتی اعتماد ندارند، آنها به مردم دیگر بیشتر اعتماد می کنند.

تحقیقات اخیر نیلسن نشان می دهد که مصرف کنندگان توصیه های شخصی را بیش از تبلیغات مختلف قبول می کنند.

ساده ترین راه این است که شما افرادی را داشته باشید و یا خودتان به عنوان مصرف کننده یک عکس با محصول داشته باشید و اقدام به اشتراک عکس مشتری با محصول در اینستاگرام بکنید.

استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر به برند های فرصت های منحصر به فردی می دهد تا بتوانند به محبوبیت بیشتر در اینستاگرام و فالوور بیشتر اینستاگرام دست پیدا کنند. هرچند به نظر می رسد که این ریسک بزرگی باشد که هزینه زیادی را برای اینفلوئنسر اینستاگرام بکنید اما اگر به خوبی بدانید برای چه هدفی اقدام به هزینه برای انفلوئنسراینستاگرام می کنید قطعا موفق می شوید.

برای مثال کافی است تبلیغ کنندگانی را در نظر بگیرید که میلیون ها تومان هزینه می کنند تا یک تبلیغ چند ثانیه ای را در صدا و سیما به میلیون ها نفر تنها یک بار نشان دهند که از این تعداد، عموم مشاهده کنندگان علاقه ای به این تبلیغ ندارند و حتی تماشا نمی کنند. این در حالی است که اگر فالوور واقعی اینستاگرام داشته باشید با مجموعه ای از افراد سر و کار دارید که تماما به محصولات و پست های شما علاقه دارند. ضمن اینکه پست شما چند ثانیه نمایش داده نمی شود و در بدترین حالت در استوری اینستاگرام برای ۲۴ ساعت می توانید تبلیغ خود را نمایش دهید.

این مطلب را در نظر بگیرید که می توانید با سرمایه گذاری در اینستاگرام به فالوور واقعی و بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار نفر دست پیدا کنید. این کار ریسک زیادی ممکن است داشته باشد و زمان زیادی نیز نیاز دارد. اما روش دیگر این است که سرمایه خود را به عنوان هزینه به اینفلوئنسر های محبوب بدهید  تا با استفاده از نفوذ آنها تبلیغ خود را به همان تعداد فالوور اینستا نشان دهید و فروش مشابه داشته باشید و با کمی جذابیت حتی به جذب فالوور اینستا فکر کنید.

هفتاد و نه درصد از کسب و کارهای موفق در اینستاگرام به دنبال ارزیابی انفلوئنسر های تاثیر گذار و سپردن کار به آنها می روند که این کار را در هفتاد درصد مواقع با مشاهده فالوور واقعی آنها و تعداد لایک و کامنت های آنها میسر می شود.

مهم است که در ابتدای شروع کسب و کار اینستاگرام خود  زمان بیشتری را صرف فکر کردن درباره اهداف استراتژی و مبارزات انتخاباتی خود بکنید. ایجاد اهداف شفاف و مشخص در ابتدای مسیر بازاریابی در اینستاگرام به شما کمک می کند تا بهترین شریک کاری یا اینفلوئنسر اینستاگرام مرتبط با کار خود را را داشته باشید.

تکنیک های فروش در اینستاگرام

۷- از هشتگ های صحیح استفاده کنید

اگر واقعا به دنبال برند سازی در اینستاگرام هستید و به دنبال بالا بردن فالوور اینستاگرام خود هستید باید در استفاده از هشتگ ها به عنوان یک هنرمند عمل کنید.

هشتگ می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای نشان دادن پست شما به میلیون ها کاربر اینستاگرام بسیار مفید باشد. اما به یاد داشته باشید که در استفاده از هشتگ اینستاگرام نباید زیاده روی کنید. حتی این کار می تواند باعث شود تا پست شما به عنوان اسپم و یا پست مشکوک اینستا تشخیص داده شود.

مهم است که به تعداد انگشت شماری از هشتگ هدفمند اینستاگرام در هر پست استفاده کنید. این شانس پست اینستاگرام شما را برای اینکه افراد درست و مناسب آن را ببینند افزایش می دهد. لازم به توضیح است که هدف شما همه افراد نیستند بلکه هدف اصلی شما مخاطبین و فالوور اینستاگرام شما است. با انتخاب دقیق هشتگ اینستاگرام ، مطمئن خواهید بود که افرادی که پست شما را مشاهده می کنند همان افرادی هستند که در اهداف تجاری شما قرار دارند.

یک تکنیک ساده برای اینکه ببینید کدام هشتگ اینستاگرام به عنوان هشتگ محبوب اینستاگرام پست های مشابه شما هستند این است که ببینید که اینفلوئنسرهای اینستاگرام از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. این نکته را به ذهنتان بسپارید که هر یک از این هشتگ های اینستا میلیون ها پست را پشتیبانی می کنند به همین دلیل اگر این هشتگ را استفاده می کنید مهم است که مختصر و هدفمند ، هدف خود را دنبال کنید.

به عنوان مثال هشتگ #travel بیش از ۴۰۶ میلیون پست را پشتیبانی می کند. پس اگر travel هشتگ انتخابی شما است، باید خیلی پست قوی ای داشته باشید و بصورت خلاصه این هشتگ شاید خیلی مناسب شما نباشد و شانس مشاهده پست اینستاگرام را کاهش می دهد. برای این منظور باید اقدام به استفاده از هشتگ در صفحه اینستا خود بکنید که مخاطبین خاص شما دنبال آن هستند.

۸- کپشن را فراموش نکنید.

کپشن یا به فارسی ارائه توضیحات اجمالی یکی دیگر از عناصر یکپارچه ای است که در هر پست اینستاگرام باید استفاده شود. یک کپشن اینستاگرام می تواند باعث موفقیت و یا شکست یک پست اینستا شود. اگر تصویر فوق العاده ای را در اینستا خود انتشار دهید ولی کپشن اینستا شما مناسب نباشد ،به راحتی می تواند باعث دلزدگی فالوور اینستا شما شود. بنابراین دقت در کپشن نویسی در اینستاگرام بسیار مهم است.

کپشن اینستا شما می تواند خیلی کارها انجام دهد. اولین و مهم ترین نکته ای که باید در ایجاد کپشن اینستاگرام در نظر داشته باشید فالوور اینستاگرام خودتان است.

دومین اهمیت داشتن کپشن خوب اینستاگرام این است که فالوور صفحه اینستاگرام شما را ترغیب به واکنش می کند. البته این بدین مفهوم نیست که حتما شما باید از جملات فوق العاده در کپشن استفاده کنید، باید با زبان ساده با مخاطب اینستاگرام صحبت شود، بخصوص درباره محصولات، این کار می تواند صداقت شما را بیشتر توصیف کند و باعث دادن انگیزه بیشتر به فالوور اینستاگرام شما شود. کپشن نویسی و پاسخ به کپشن توسط کاربر اینستا باعث می شود تا نام تجاری شما مشهور تر شود و در کنار آن اتفاقاتی مانند بازدید بیشتر سایت، بهبود سئو سایت و افزایش فالوور اینستاگرام و نهایتا فروش بیشتر برای شما اتفاق بیافتد.

نتیجه گیری

تفاوتی ندارد خودتان این کار را انجام می دهید و یا بوسیله ربات اینستاگرام بصورت هدفمند و دقیق این کار انجام شود. برای به دست آوردن فروش بیشتر در اینستاگرام باید اقداماتی انجام شود و مرتبا آزمون و خطاهای زیادی انجام دهید تا بهترین روش ها را برای تعامل با مخاطب اینستاگرام پیدا کنید.

این هشت راهنمایی به شما کمک می کند که در این راه موفق تر باشید اما  این تنها راه هایی نیست که برای موفقیت در فروش در اینستاگرام نیاز دارید و می توانید سایر راه های فروش را هم امتحان کنید. اما یک نکته را فراموش نکنید و آن هم اینکه فالوور بیشتر اینستاگرام یعنی بازدید بیشتر اینستا و نهایتا فروش بیشتر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *